Summa sidvisningar

måndag 11 mars 2019

Skyltsöndag nr 200 - 10 mars 2019

Jag gör en liten test med gårdagens skyltar! Just för att kolla en sak.

Ja, jag är en god Spara. Åker mest tåg. Det är februaris statistik.
(Jag får den från SJ på mail. Men SJ vet inte när jag åker Kinnekullebanan och inte heller MTR Express, så jag åker mer tåg än så).



Det är ju jubileum i Skyltsöndag och då vill jag fira det med att visa min pappas 75-årsjubileum. Bredvid står min mamma, 66 år. En mycket vanlig firningsbild, förr i tiden.

Skyltsöndag, som nu har pågått i 200 veckor, förvaltas av fina bloggvännen BP. Hos henne kan ni se fler som söndagsskyltar!

💝 Ljus och Kärlek 💝 

2 kommentarer:

  1. Vist är det kul att BP driver på oss att skylta, jag vet inte hur länge jag varit med måste kolla... Svenska byggder och SJ tåg var grejor det... känns liksom som två utdöende liksom och då menar jag att SJ gick att lita på med sina lokomotiv som klarade kylan som här uppe i norr. Jag åker mer än gärna tåg men inte sist för jag litade inte på tidtabellen när man dessutom ska byta tre gånger (Eskilstuna-Sundsvall) när man ska åka en söndag och börja 08:00 på en utbildning. Kul tuff tuff skylt :) Det där med miljöbesparingar är en tydlig och bra skylt, men jag är lite tveksam till hur en buss släpper ut så mycket mindre än en bil som drar kanske 4 gånger mer bränsle. Jag måste räkna på min egen bil och se, jag har nyligt köpt en som ligger i miljöklass 6. Flyget är ju omtalat ända upp i riksdagen nu om nyare bränsle dit... fick inte en gå hem nu... Nu tror jag inte SJ far med falska ord. Men stundtals importerar diverse el bolag utländsk elkraft och vart kommer den ifrån?
    En fortsatt trevlig vecka till dig.
    // Åke från www.nacka144.se

    SvaraRadera

försök 1/1

Populära inlägg